Google
free web counter

Tuesday, January 1, 2008

Minyak Kelapa Dara

MINYAK KELAPA DARA










Virgin Coconut Oil (VCO) atau Minyak Kelapa Dara Cleopatra diproses dari kelapa pulau yang segar dan terpilih. Dihasilkan dengan Bio-Teknologi dan tidak menggunakan bahan kimia. Setiap titis Minyak Kelapa Dara Cleopatra disaring secara teliti sehingga menghasilkan sejenis minyak yang bermutu, bersih dan jernih serta mempunyai aroma kelapa asli. Minyak Kelapa Dara Cleopatra mempunyai pelbagai kegunaan, merupakan warisan tradisional yang berkhasiat untuk menyembuhkan berbagai penyakit dan dapat meningkatkan kesihatan anda. Minyak Cleopatra tanpa bahan pemgawet, tanpa bahan tiruan dan 100% minyak kelapa asli. Boleh diminum untuk meningkatkan kesihatan dan juga digunakan untuk keperluaran luaran

KHASIAT MINYAK KELAPA DARA

Minyak Kelapa Dara mempunyai khasiat yang dapat membantu mencegah, mengendalikan dam mengatasi berbagai masalah kesihatan antaranya:


· Mengurangkan risiko diserang atheroclerosis dan sakit jantung.
· Membantu mengendalikan penyakit Diabetes (kencing manis).
· Membantu mencegah Osteoperosis.
· Memberi sumber tenaga yang cepat.
· Menguatkan sistem daya ketahanan badan.
· Mengurangkan Gaut dan Stroke.
· Menurangkan risiko penyakit hempedu, hati dan radang paru-paru.
· Menstabilkan kadar kolestrol dan kadar gula dalam darah.
· Membantu menguangkan berat badan.
· Membentuk berat badan yang ideal.
· Mencegah terjadinya pembekuan darah.
· Meningkatkan kesihatan Thyroid.
· Mencegah dari serangan bakteria dan kulat.
· Memperbaiki pencernaan dan penyerapan bahan gizi.
· Mengurangkan risiko demam, batuk, selesema dan asma.
· Menyembuhkan tisu dan kulit yang tercedera atau terluka.
· Menyihatkan kulit kepala dan menjadikan rambut sihat dan berkilat.
· Membantu menjaga meningkatkan kesihatan thyroid.
· Mencegah dari serangan bakteria dan kulat.
· Memperbaiki pencernaan dan penyerapan bahan gizi.
· Mengurangkan risiko demam, batuk, selesema dan asma.
· Menyembuhkan tisu dan kulit yang tercedera atau terluka.
· Menyihatkan kulit kepala dan menjadikan rambut sihat dan berkilat.
· Membantu menjaga kulit agar tetap lembut dan halus.
· kulit agar tetap lembut berfungsi sebagai anti-oksidan.
· Membantu melambatkan proses penuaan dan kedutan kulit.
· Mengubati sakit gigi dan sengatan serangga.
· Meningkatkan kemesraan hubungan suami isteri (Cleopatra Gold).










Kajian keatas minyak kelapa dara telah dilakukan oleh pakar pakar negara Barat sejak awal tahun 1930an lagi. sejak awal tahun 1930an lagi. Kebanyakan kajian dilakukan keatas penduduk di Kepulauan Pasifik di mana kelapa menjadi sebahagian besar pemakanan harian. Pakar pakar tersebut merumuskan bahawa suatu kandungan yang terdapat dalam kelapa yang dipanggil lemak tepu dapat memberi pelbagai kesan positif keatas kesihatan manusia. Sebab itulah penduduk Kepulauan Pasifik begitu sihat dan mempunyai kadar berat badan dan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser.

mempunyai kadar berat badan dan ketinggian yang begitu baik. Mereka juga didapati tidak mengalami penyakit kronik seperti jantung atau kanser.

Kandungan asid laurik atau asid lemak tepu iaitu asid yang menjadi komponen utama susu ibu yang juga terkandung dalam minyak kelapa dara, mampu memberikan daya ketahanan badan dan anti virus.

Sehingga kini, sumber semula jadi asid laurik yang terbaik dan terkaya iaitu meliputi hampir 50 peratus kandungan lemak keseluruhan adalah minyak kelapa dara, manakala minyak sayuran lain langsung tidak mengandungi bahan ini.

Khasiat kesihatan minyak kelapa dara termasuk mengurangkan risiko barah, penyakit jantung dan penyakit degenaratif lain seperti artritis, asma dan kencing manis.

Sifat anti-mikrob MCT pada Minyak Kelapa Dara membantu tubuh menghilangkan bakteria penyebab penyakit. MCT mengambil alih tugas untuk mematikan mikrob. Dengan semakin kurangnya bakteria yang mengganggu di dalam tubuh, sel-sel darah putih akan bebas mencari dan merencatkan sel-sel kanser. Selain itu, MCT mempunyai pengaruh seperti antioksida yang mencegah tindak balas radikal bebas dan memberikan perlindungan kepada tubuh.














1 comment:

Manje Ezat said...

Harga brpa... wssp sy
0194451656